SELAMAT DATANG ke Adieqhazzie Life&LOVE..semoga perkongsian di ruangan ini memberi manfaat kepada kalian yang membaca..salam ukhwah..

JOM LIKE!


anda nak KURUS?

Alhamdulillah..hari ni ada seorang customer yang nak kurus dengan shaklee..semakin bersemangat nak gali pasal bab kurus menguruskan badan nie..hehe..nak tau apa shaklee ada untuk anda yang ingin kurus? before that, the most important bagi mereka2 yang nak kurus..make sure u all pilih supplement yang boleh membantu u kurus dengan sihat..bukan dengan cepat ye..:)

Kat atas ni pic yang menunjukkan set kurus yang disyorkan untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan dengan selamat, sihat dan berkesan..In Shaa Allah..saya akan iringi usaha kalian dengan doa saya.

Set 1 : Alfalfa + Lecithin + ESP
Set 2 : Herb-Lax + Lecithin + Cinch shake

Setiap apa yang disarankan oleh shaklee ada sebabnya.Jom kita tengok secara ringkas macam mana diet programme yang shaklee tawarkan.

1.DETOX
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus  dikeluarkan melalui pembuangan air besar.Selepas dinding usus kita bersih, baru tubuh kita lebih mudah menyerap nutrien samada dari supplement yang kita ambil atau dari diet harian kita.Untuk detox anda boleh pilih antara  HERB-LAX atau ALFALFA mengikut budget anda.
-HERB-LAX : Memudahkan pergerakan dan fungsi usus, menggalakkan penyingkiran toksin dan mengurangkan sembelit.
-ALFALFA : mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan, merendahkan kolestrol daan mengurangkan toksin.
    
2.PROTEIN
Protein sangat penting untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%.Protein juga mengelakkan berlakunya diet yo-yo, sekaligus menghalang semula kenaikan berat badan dengan mudah.
Sumber protein yang disyorkan adalah CINCH SHAKE ataupun ESP.ibu menyusu digalakkan mengambil ESP berbanding CINCH SHAKE kerana dapat memberi lebih kebaikan kepada anak.
          
3.LECITHIN
Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak2 dalam badan.Lecithin dinamakan 'pengemulsi semulajadi' kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak yang mana ia menyebabkan lemak tersebut terapung dalam darah dan menghalang lemak2 melekat pada dinding membrane.Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ia sangat diperlukan oleh badan.

Gabungan ketiga-tiga produk ini membolehkan anda menyingkirkan segala komponen yang tidak diperlukan dalam tubuh anda disamping mengekalkan badan yang sihat.In Shaa Allah anda boleh mendapat berat badan yang ideal..tapi ada syaratnya..x banyak..
3 je main item yang anda kena jaga kalau anda betul2 nak turunkan berat badan anda dengan JAYAnya :

1.Kawal pemakanan anda-beribu ringgit harga produk atau slimming center yang anda pergi, if tak control makan tak guna juga kan..
2.Minum air masak yang secukupnya.antara 2-3 Liter setiap hari.untuk anda yang berdiet jadikan air putih BFF anda.ia untuk membantu penyerapan nutrien, keseimbangan air dan sistem dlm tubuh.
3.Makan supplement secara konsisten-untuk hasil yang SUPERB!

lagi tips?? akan diberitahu kemudian..:)

sekian dulu yer.






0 comments:



Post a Comment