SELAMAT DATANG ke Adieqhazzie Life&LOVE..semoga perkongsian di ruangan ini memberi manfaat kepada kalian yang membaca..salam ukhwah..

JOM LIKE!


NUTRIFERON

"PENEMUAN TERHEBAT DALAM BIDANG IMMUNOLOGI"

31/03/2013-Berdebar2 nak tunggu apa produk shaklee untuk promosi april ni.rupa2nya ni dia..NUTRIFERON >>>>

Apa itu Nutriferon?
Supplemen yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi yang mengalakkan penghasilan interferon untuk menguatkan sistem imun tubuh @ as immune booster.

Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr.Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan penyelidikan ke atas beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu2nya interferon semulajadi di dunia (Nutriferon) dengan ekstrak 4 tumbuhan utama :
  • Biji Labu - Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
  • Biji Plantago - Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel2 imun
  • Honeysuckle Jepun - Menentang pencerobohan virus dan kuman
  • Bunga Safflower - Menghasil dan memperkuat keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman
-Penemuan dan rekaan interferon semulajadi Dr.Kojima telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi 
-Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan diPaten oleh shaklee yang hanya boleh didapati melalui shaklee
-Formula yang digunakannya adalah semulajadi, selamat,tulin dan berkesan

Dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia, herves dan HIV serta melindungi dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit bawaan virus (selsema, batuk, demam,dll).

Nutriferon membantu melindungi badan daripada serangan virus2 dan mikrob berbahaya  supaya badan lebih kuat menghalang kehadiran virus yang boleh mendatangkan penyakit2 seperti selsema, demam dan penyakit2 yang lebih serius akibat kerosakan sel2 badan.


Dari mana datangnya Virus, Kuman dan Mikrob?
Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin, gas buangan, asap, virus diudara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabot, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dll.



Bagaimana mikrob menjejaskan kita?
Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel2 imun,kita akan cepat keletihan, stres, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi asthma, ekzema, jerawat dll. Sel2 yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dll.


Manfaat Nutriferon?

~Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan : T-sel, B-sel, dan macrophage.

Melawan kanser dan tumor
Interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.

Melindungi terhadap influenza
Ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

Meringankan tekanan dan kelesuan
Membantu mengatasi  kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.

Kelewatan Penuaan
Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

~ Mengurangkan jangkitan pesakit Hepatitis B & C
Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

Meningkatkan Menopaus
Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

Membantu masalah PMS
Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.
...................

baca2 la dulu yer..hari dah malam.next entry kita sambung cerita lagi pasal Nutriferon ni..dan kesan kepada mereka yang dah ambil Nutriferon sebagai supplemen mereka.

selamat malam..:)


Peringatan : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh sebarang jenis penyakit. Ajal maut ditangan Tuhan..kita sebagai manusia hanya berusaha dan berikhtiar..
  





HAZIDAH KOSNIN
SHAKLEE ID : 884132
HP : 012-6727417
EMAIL : hazzie1011@gmail.com
FB : Life&LOVE Natural.VITASHOP

0 comments:



Post a Comment