SELAMAT DATANG ke Adieqhazzie Life&LOVE..semoga perkongsian di ruangan ini memberi manfaat kepada kalian yang membaca..salam ukhwah..

JOM LIKE!


Semangat dan terus semangat...to be a WAHM..

Hari dah pagi..1:30am..mummy masih mengadap lappy lagi..anak dan hubby dah tido..tapi mummy masih semangat lagi nak cantikkan blog nie..hehe.almaklumlah..dah lama sangat tak menjenguk blog nie..

Malam nie nak citer pasal WAHM..tau tak apa tu WAHM? its stand for Working At Home Mom..seorang mak yang bekerja @ mencari rezeki dari rumah..hehe.saya sangat bersemangat to be a WAHM..nak tau kenapa? sebab utama nak tengok anak membesar depan mata..dengan shaklee dah terbukti ramai ibu2 yang berjaya jadi WAHM..memang best dan mereka lah menjadi sumber inspirasi saya..mereka ada yang kerja hebat2, buat shaklee part time tapi bila dah berjaya, berhenti kerja dan jadi WAHM..sebab mereka mampu  mendapat rezeki yang lebih baik dari bekerja hanya dari rumah..WAHM kini menjadi karier yang sangat di idam2 kan oleh ramai ibu2..;)

Walaupun nampak senang tapi bukan senang..sebenarnya perlu komitmen juga macam mana bekerja di luar..banyak cabarannya..mana nak layan anak, nak buat kerja rumah, nak konsisten dengan biz..memang memerlukan semangat yang kuat..

Alhamdulillah, saya dah pun merasa pendapatan menjadi seorang WAHM..walaupun sikit2, tapi saya yakin dengan rezeki ALLAH..walau di mana pun kita, tinggi mana pun pangkat kita..rendah mana pun pekerjaan kita..siapa pun kita..DIA jugalah yang memberi kita rezeki..Bersyukurlah dengan apa yang kita miliki..semuanya hanya pinjaman dunia..

~peringatan untuk diri sendiri~

0 comments:



Post a Comment